Lady Nyna

Lady Nyna

29 May 2012

Selepas 2 bulan...

Menanti dan terus menanti..ntah berapa byk dh aku mohon kerja baru...interview pon byk yg dah pegi.. Smpaikan ada yg sesat sbb jauh nun ceruk hah!! 

24 Mei 2012... Pagi2 aku dh keluar ke bukit jalil esplanad utk 1 lagi interview.. Kali ni special sikit sbb abg yg tolong carikan. Kbtln malam sebelum tu, abg buka FB & kwn lamanya tgh cari asisstant. So, cuba nasib & terus dpt call interview. So, dgn perasaan yg sama mcm interview2 sblmni, aku pegi jgkla ditemani abg & Khalish. Alang2 mmg abg jmp balik kwn nya stlh ntah brapa thn xjmp. Yg interview pon Abg Jamadi tu aka Abg Jam dgn CEO nya. Ptg tu dlm kul 4 abg call & bgtau aku berjaya...... Yahoo!!!!!!! Syukur sgt2 akhirnya penantian 2bulan membuahkan hasil.

So, bermula la pencarian baby sitter utk Khalish. Puas jgk mkck Yah pk nk bg siapa.... Last2 teringat Kak Ad, sorg mkck yg asalnya Minang Indon. Kbtln Kak Ad tgh kosong, so boleh sgt2 nak jaga Khalish. Wlpon Indon, aku rasa yakin masa kali pertama aku dtg ke rumahnya.. Of course la mkck Yah temankan. Dia mmg dh lama duduk malaysia & husbandnya pon dh IC biru. Alhamdulillah mkck Yah pon ckp tiap tahun waktu Terawih mmg 1 saf dgnnya. Alhamdulillah, walaupon bukan 1 blok, still dlm area yg sama & rumahnya pon tgkt bawah je...so xpayahla penat2 balik kerja nak naik turun sampai 2x!!!

Dgn upah RM300, aku harap Khalish dpt dijaga dgn baik bagai menjaga anak sendiri. Yg penting Khalish ada yg menjaga. Kerja baru ni pon aku seronok sbb jadual kerja sgt anjal asalkan kerja disiapkan on time. jnji dekt dgn rumah & aku xperlu berjauhan lagi dgn keluarga aku....

Perasaan... hhrmmmm mula2 dpt aku xde apa2 respon pon. sbb aku xtau nk rasa mcm mn..2bulan duduk rumah, mmgla rsa xseronok sbb dh keje semula...Tp aku perlu bekerja utk tolong abg belanja rumah. Klu x, terkial2 aku tgk abg... Kami bukan golongan yg bergaji besar smpi 5-6angka. Alhamdulillah gaji yg dioffer pon lumayan. 

Syukur sgt2 Ya Allah... Aku memohon Kau sentiasa permudahkan kami. 
Amin....

 

No comments:

Post a Comment