Lady Nyna

Lady Nyna

15 May 2012

Tak Puas Hati

Hhrrrrmmm... TAK PUAS HATI atau lebih tepat TAK PERNAH PUAS HATI....Kenapa jadi mcm tu?

Aku pergi regular check up di PPUM..as usual la disbbkn abg keje so aku pegi sndri...smpai2 mmg 1 azab nk cari parking yg sememangnya asik penuh...laluan naik turun ramp mmg sempit giler.. Kbtulan seat Alish sgt besar & tinggi smpaikan aku xboleh nmpk cermin sisi kiri..Fuhhhh!!! berkali2 ntah berapa kali hmpir tersagat je kereta aku...pusing naik turun je dekat 2-3x... last2 ada teksi keluar so aku pon amik tmpt taxi td parking... Tapi...bukan petak parking pon...celah tiang yg aku rasa agak sesuai nk park klu dh desperate sgt mcm aku.. hahahammg xpuas hati la sbb nk masuk pon payah. Dgn 1sisi xnmpk...kerusi pon rendah sbb aku pon dh mmg "tinggi lampai"...

Menunggu giliran berjumpa doc je hmpir 3jam....Aku smpai 10.40pg wlpun appoinmnt pkul 11 pg. Num aku 4002...num yg masih running 3055... Aku tgk jam dh hmpir 12.30tgh hari... dekat 2jam dah ni... kematu rasa buntut nie... aku pon tnya kt kaunter..dia suh aku tggu sume num 3000 ni hbis bru 4001 akan mula...what the hell????? Aku pon bising sbb lama sgt kena tggu...So, aku pon amsuk bilik 29 di mana fail2 pesakit diletakkan & bg alsan baby kecil di rumah mnyusu badan... biasalh jwpn klise yg akan aku dpt..kena tggu org lain pon Q jgk..nmpk x fail byk lg... Doc xramai harini... buweekkkk!!! nak muntah rsanya asik terima jwpn tu... setgh jam jgkla br num aku naik... jmp doc xsmpai seminit tp nk mnggu berjumpa doc je hbis 3jam!!!!!!!!!!

Smapi Farmasi 1 hal lg... dpt giliran pkul 1.10ptg.. so aku pon setia la mnunggu amik ubat...lapar perkara num 2 la sbb yg paling penting aku nak balik sbb kesiankan Khalish... xkn nk bw...hospital tmp penyakit berleluasa....seat sume penuh..aku pon berdiri smbil bjln2 bg hilangkan lenguh kaki ni... Finally my turn pkul 2.45 ptg...... Ayyaaaaaaaaaaa.........
Amik ubat cuma 10saat tp mnunggu amik ubat???? Ggggrrr

X fikir panjang..nk balik terus... huuuhh!! nk byar parking plak kna Q... panjang sungguh... Aku duk mngira..9org lg didpn aku.... mngalahkan nk beli tiket wayang plak.... alang2 lenguh..mmg lenguh smpai lebam weiiii.... bayar parking mahal, servis out!

Singgah tapau lunch (dh masuk wktu tea pon).... then balik umah... smapi umah 3:30ptg.... br 2-3 min smpai umah jiran utk amik Khalish, abg pon balik dr keje...Klu la abg yg hntr pagi td, 1 keje pon xsiap.........

4:10ptg br aku makan utk lunch... hhrrmmm...aku mmg xpuas hati, perut pon xpuas hati.............

Klu nk flash back balik, byk yg xpuas hati..Antaranya:-

1. Tesco Kuala Selangor

Sbg anak jati KS mmg seronokla balik kg sendri..Tp nk shopping di tesco KS mmg balik dgn rasa marah... Lobi cuma 1 & sgt sempit. Aku pham org yg drop by & stop tuk amik barang. Yg bahlul nya mangkuk2 ayun yg xreti nk parking kt petak..bersusun kereta kt tepi2 pagar peghadang dr hujng smpi pgkal tesco...ini bukan tmp parking.... hbis shopping pon xleh nak lalu bw troli sbb laluan dh kna block dgn kereta org.... bodoh sungguh org yg pemalas nk parking betul2... Pak Guard pon 1 hal...mustahil market sebesar tesco xde sorg pon guard....  Kenapalah x kunci je tayar kereta2 yg bahlul tuh....... Tesco pon make money... klu ikut hati pas shopping nak aje ak bw troli tu sagat sume kete yg block laluan troli... Tesco KS xpnh ada mslh parking...parking sgt byk smpikan rumput yg parking kt petak...

Tu belum lg kaunter bayaran kt dlm... setahu aku tesco punya guideline, if Q lebih dr green line, dorg akan buka line baru utk bayaran... dhla xbukak lgsg kaunter brg kurang 10........ org duk Q pjg smpi ke rak brg2 pon masih xbuka kaunter lain...Pnh skali aku hnya beli 1 tin susu Khalish..round punya round aku Q jgkla blkg 1 famili yg shopping agak byk..nk buat mcm mn itu je yg agak cpt aku kira...dijadikan cerita kaunter tu btul2 sblh dgn kaunter kurang 10 brg... Aku nmpk mcm ada cashier, so aku pon kuar line n nk bayar di kaunter kurang 10 brg...tp yg hampehnya line tutup & cashier tu xbuat2 apa2 selain melepak... bila aku tnya apasal xbuka, "maaf cik, kita xcukup staf cashier"... !@#$%^& badigol sungguh!!! Menyusahkan org... kaunter asal yg aku Q td mmg pjg..nsb baik dorg nmpk apa aku buat, & dorg bg aku masuk balik Q di dpn..lgpon 1 brg je kan...cuma 1 aso tua yg xreti bahasa tiba2 mluru n masuk line aku..cashier tu nmpk tp buat2 bodoh...trus scan brg2 aso tuh! Huh ni lg 1 manusia yg xpnh pegi sekolah... dhla lembab..aso ni boleh plak suh tggu sbb yg tukang byar xde kt situ...aku & org2 kt blkg plak yg kna jd penunggu xbergaji.... time gliran aku, mmg kna sembur la......

2. JJ Keramat AU2

Aku dtg nk renew JJ Card aku yg dh nk expired (lama lg ada baki 3mggu)...so dgn excited aku renew sbb ada offer boleh buat 3thn tp byr tuk 2thn...So, ada pilihan 6jns card..yg agak cantik dimata dh hbis so aku pilih jela apa yg tinggal...alsan yg dibg kad dh hbis...so, redha jela apa yg ada... xsmpai 10min aku lalu semula kaunter renew tu... what the hell... sume dsgn card dh ada..............Fuckk sungguh!!! dhla 2015 br expired...kad aku buruk!!!!! gggggrrrrrrrrr

3.  Carefour Puchong Utama

Dlm paper ada tulis promosi lampin pet pet.. Hrga promosi baru RM 32.90 sdgkn hrga sal RM43... so excited dtg jauh2 dr sepang singgah beli... smpi sama, hrga tertera masih hrga asal RM43... 1iklan pon xde yg mnunjukkan ada promotion.. bila abg angkt & pegi scan mmg hrga asal..so, iklan surat khabar yg menipu???? Ni bukan kali pertama, situasi klise yg jadi antaranya hrga iklan xsama dgn hrga di pasaran, stok habis dgn alsan ada limit jualan utk 1 hari, kesilapan iklan diluar kuasa pasar raya, free gift diganti dgn yg lain dgn alsn xde stok.. Jgn bg free gift klu dh tau xde stok....


4. Watson Amcorp Mall PJ

Sbg membership mstilah guna card utk kumpul point stiap kali belian dibuat... So dgn sng hati aku shopping agak byk & hrga mncecah hmpir RM200...bukan suke2 beli, mmg nk pakai barg2 tuh.. 2x swipe watson card, xboleh diguna dgn alsn xboleh dibaca.... apasal plak? last2 aku diberi jwpn sistem down...ohhhhhhh!!!! Hbis point xboleh collect & 1 kerugian la........ mmg aku bising masa tuh....... even manager pon xleh jwb soalan2 aku.... what a bad service?????

Tu sebahagian kisah yg aku larat nk paprkan...klu diikutkan byk lg nk luah...... sbg pengguna sememangnya asik ditipu, tertipu, tak puas hati, marah, kecewa, & xkn pernah PUAS HATI...........





No comments:

Post a Comment