Lady Nyna

Lady Nyna

22 January 2013

Obesiti dihapuskan, Premium Beautiful diamalkan


Hari ni Nyna nak bercerita tentang OBESITI.. Hhhrrmm..ramai yg sedang, pernah & semakin mengalami OBESITI. Jika tidak dikawal dari sekarang, parah akibatnya.

OBESITI : Pengumpulan lelemak berlebihan yang menimbun dalam badan seseorang. Kini ianya dianggap sbg satu penyakit dan terjadi apabila tisu-tisu lemak menjadi keterlaluan. Obesiti boleh mengganggu dan mencederakan organ badan & seterusnya menyebabkan masalah kesihatan yang serius. Selain daripada menghadkan aktiviti fizikal dan sosial, jangka hayat penghidapnya juga semakin pendek.

SIAPAKAH YANG TERGOLONG DALAM OBESITI??

* Mempunyai berat badan sekurang-kurangnya 2x lebih berat berbanding ukuran ideal.
* Berat badan sekurang-kurangnya 45kg melebihi berat badan yang sepatutnya.
* Indeks Jisim Badan (BMI) melebihi 40 atau 35. Rujuk rajah di bawah.


  

* Mengalami beberapa penyakit seperti tekanan darah tinggi atau diabetes (kencing manis).
* Gagal mengekalkan berat badan yang sihat dalam jangka panjang sekalipun mengikut diet yang disarankan oleh pakar pemakanan



Antara punca masalah mereka yang gemuk adalah:

# Berlebihan makan & minum (diet yang tidak normal)
Kebiasaannya makan yang berlebihan serta tidak teratur merangkumi makanan ringan, makan lewat malam, makanan berkalori tinggi (cth:daging), gula berlebihan & makanan berperisa mengakibatkan diet yang tidak normal

# Kekurangan aktiviti fizikal
Menyebabkan pembakaran kalori yang tidak mencukupi. Dalam jangka masa panjang boleh mneyebabkan pengumpulan lemak berlebihan dalam badan.  



# Faktor genetik
Jika ibubapa menghidap penyakit obesiti, 70% kemungkinan anak akan menghadapi penyakit tersebut.

# Ketidakseimbangan hormon
Obesiti adalah salah satu faktor penyebab ketidakseimbangan hormon wanita. kegemukan, gangguan kitaran haid serta gangguan metabolisme.

# Tekanan
Tekanan dalam kehidupan harian boleh memaksa kita untuk cuba menyeimbangkan kehidupan kita dgn kemewahan dari segi makanan & minuman. Inilah penyumbang kepada kegemukan seterusnya obesiti.



# Selera hiperthyroidisme
Hyperthyroidisme adalah di mana aktiviti thyroid secara berlebihan berlaku di dalam badan. Penghidap hyperthyroidisme selalunya memiliki selera makan yang besar sekaligus penyumbang kepada obesiti.

Namun, dengan beberapa penyelesaian boleh membantu kita "keluar" dari golongan OBESITI. Antaranya:

* Pemakaian full set Premium Beautiful Corset (PB)

PB berupaya membakar lemak menggunakan konsep Far Infrared Rays (FIR) yang terdapat pada setiap helaian benang PB. Tindakan FIR ke atas tubuh mampu membakar sebanyak 900 kalori dalam masa sejam. Jadi, pemakaian PB secara konsisten selama 8jam sehari, kita mampu membakar sebanyak 7200 kalori dalam sehari. HEBAT!!!


Info tambahan: FIR yang terdapat di dalam Premium Beautiful sebenarnya mampu memecahkan lemak yang tersimpan di dalam sel lemak kepada asid lemak bebas. Kekuatan daya tembusnya sangat kuat, reaksi hangatnya sangat bagus dan dapat menembusi ke dalam jaringan kulit, menggetarkan molekul air seterusnya memecahkan/menguraikan lemak yang terkumpul sehingga ke bawah kulit.



FIR juga boleh memecahkan susu beku. So, ramai yang tahukan susu beku diketahui adalah akar umbi kepada "cyst" & jika dibiarkan boleh mencetuskan sel-sel kanser...



* Operation, Senaman or Pil kurus

Cuba kita lihat perbandingan di bawah. Agak-agaknya, yang mana satu paling menguntungkan & memberi kesan yang lebih baik.


Cuba lihat senarai aktiviti yang membakar kalori di dalam tubuh.


So, macam mana penilaian anda? Pelaburan PB hanya sekali. Dgn jaminan seumur hidup. Repair, koyak, rosak, cangkuk tercabut boleh dihantar untuk pembaikan secara PERCUMA.


Pm nyna 019 236 6243 for free consultation.
Or Facebook Nyna Lose 5kg Within 2 Weeks


No comments:

Post a Comment